23 Aralık 2007 Pazar

KARALAHANA DÖĞMESİ

KARALAHANA DÖĞMESİ...Karadeniz yöresinin meşhur yemeği lezzetine doyum olmaz birde yanında ev yapımı mısır ekmeğiyle nefisss bir lezzet.Mısır ekmeğinin tarifide yakında geliyor......Hiç yemeyen varsa çok şey kaçırmış :)))



MALZEMELER :
· 3 demet karalahana
· 1 kase iyice haşlanmış barbunya fasulyesi
· ½ kase mısır unu
· 2 kaşık tereyağ
· biraz iç yağ
· tuz,
· 2 adet arnavut biberi

YAPILIŞI : Lahanaları ayıklayıp yıkıyoruz.İnce ince doğruyoruz.Çok az suyla düdüklüde dağılana kadar pişiriyoruz.(eskiden özel kaşığıyla dövülerek hazırlanıyordu ama pratik olması açısından ) sonra içine tereyağını, içyağını koyuyoruz biraz daha pişirip fasulyeleri biberleri ilave ediyoruz. On dakika kaynatıp çok az suyla açtığımız mısır ununu ilave ediyoruz.Tuzunu ayarlıyoruz karıştırarak biraz daha pişiriyoruz ve mısır ekmeğiyle servis yapıyoruz.....

12 yorum:

Melek* dedi ki...

BAYILIRIM BU YEMEĞE ELLERİNİZE SAğlık

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Harika bir yöresel yemek sunmuşsun arkadaşım ellerine sağlık....

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

offf nilim ya aşkolsunnn ne yaptın sen ben varya bayılırım buna kendimde hiç yapmadım annem hep yapar ben gidince boll acılı şöleee offf yemede yanında yat ağzım sulandı yaa...ellerine sağlık muhteşemmmm..
çok öpüyorum canım görüşmek üzere
not:artık tamamen blogspottayım

SİBELL'CE dedi ki...

Nilcim ablamında dediği gbi biz bayılırız bu yöresel lezzete.ama bilmiyene ilginç geliyor tabi bilen bilir bu yemeğin ne lezzetli olduğunu ellerriiinnee sağlık ..bnde dün döndüm izmitten !bişy sorcam izmitin neresinde oturuyorsun liseyi nerde okudun arkadaşım öptüm

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Sana ve ailene 2008 yılı uğur, sağlık, huzur ve mutluluk getirsin. Mutlu yıllar dilerim.
Sevgiler…

NiNo dedi ki...

canim ellerine saglik nefis gorunuyor

meleginmarifetleri dedi ki...

Nilcim çok değişik bir tarif ben giç bugüne kadar duymamıştım acaba lezzeti nasıl çok merak ettim yaa
ellerine sağlık canım hoşçakal öptüm bayyy

Selin dedi ki...

Selam canım,
Ellerine sağlık. Harika görünüyor, eminim tadi da mükemmeldir. Sevgilerimle...

banu kırmızıgül dedi ki...

ellerıne saglık canım nefıs olmus.
ablamın kayınvalıdesı sık sık yapar. samsunlu. ben ıcıne kinzi denılen baharattan atarım cok lezzetlı oluyor. sevgıler..

Disalce dedi ki...

canım ben kaçırdım işte..birde trabzonlu arkadaşım olacak...daha hiç yapmadı bana...
dur onu biraz sıkıştırayım...da yapsın....

ellerine sağlık..yöresel yemekleri severim..eminim güzel olmuştur...

Adsız dedi ki...

merhaba nil yöresel yemegin cok degisik olmus kara lahananin dolmasini yaptim ama bunu yeni duydum eline saglik sevgiler

muko dedi ki...

merhaba
lahana ve mısır ekmeği vazgeçilmezlerim arasındadır,şimdi olsada yesem:)
Ellerine sağlık çok güzel görünüyor..

slide