9 Mayıs 2009 Cumartesi

KAHVE ÇEKİRDEKLİ KURABİYE..........

KAHVE ÇEKİRDEKLİ KURABİYE….

MALZEMELER :

• 1 yumurta
• 75 gram tereyağı
• 1 çay bardağı sıvıyağ
• 1 çay bardağı pudra şekeri
• 1 poşet vanilyalı puding
• 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
• 1 yemek kaşığı pirinç unu
• 2 – 2,5 su bardağı un
• 1 yemek kaşığı dolusu kahve çekirdeği (rondoda iri çekilmiş)
• 1 yemek kaşığı yoğurt
YAPILIŞI : Bütün malzemelerle kulak memesi kıvamında bir hamur hazırlıyoruz yalnız kahve çekirdeğini en son ekliyoruz. Ceviz kadar parçalar koparıp kahve çekirdeği veriyoruz yağladığımız tepsiye aralıklı dizip 175 dereceye ısıttığımız fırında pembeleşene kadar pişiriyoruz .

18 yorum:

TAZENANE dedi ki...

AKŞAM OLDU ÇAYIMI İÇİYORUM. BU GÜZEL KURABİYELER NE GÜZEL GİDERDİ.
AFİYET OLSUN.
SEVGİLER.

Adsız dedi ki...

tam benim gibi kahve delilerine göre

ellerine sağlık
sevgilerr

Pembe Tatlar dedi ki...

Hımm çok şık bir sunum ve lezzetli bir kurabiye ellerine sağlık...

Ferkay dedi ki...

Nil cim hiç kahvelisini yememiştim. çok güzel olur herhalde.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

Miss gibi kahve kokmuştur çok nefis görünüyor Nilim ellerine sağlık..çoookk öpüyorum canısı

keskinli dedi ki...

canim mis gibi kahve kokusu geliyor burnuma sanki ben cok severim ellerine saglik iki tanecikde aldim kurabiyeden sevgiler

balböcükleri dedi ki...

ellerine sağlık değişik kurabiyeler ilgimi çekmiştir hepsinden yapar karışık doldurup poşete buzluğa atarım bunuda bir kenara yazdım ellerine sağlık

TAZE NANE dedi ki...

Ne kadar lezzetli ve güzel kurabiye......
Sevgiler.

Melek* dedi ki...

ooo canım yaa ne güzel olmuş ellerine sağlık

sevgiler

Adsız dedi ki...

Slm. Bir zamanlar annem kahve bağımlısı olmuştu. Taze kavrulmuş ve çekilmiş kahve alır, pişirmeden kaşık kaşık yerdi. Bir ara da evde çekirdek kahve bulunuyordu. Babaannem veya kim denk gelirse artık, ihtiyaç oldukça çekip çekip kullanıyorduk. O zamanlar da ben çekirdek kahve yiyordum çıtır çıtır. Henüz tarifi okumadım ama, kokusu burnuma geldi. Hem de taaa 15-20 yıl öncesinden:)) Sevgiler gönderiyorum.
nurtenbegendi.blogcu.com

Ayse Pamuk dedi ki...

Ay ayy ne güzel olmuştur o şimdiiii ellerine sağlık.Kandilin mubarek olsun

Sevil Altunel dedi ki...

Mübarek Miraç Kandiliniz kutlu olsun.
Hastalara şifa, borçlulara eda, kimsesizlere hami, muhtaca dost eli,
küslere barış, işsize iş, mekanı olmayana hayırlı mekan, evladı olmayana hayırlı evlad,
rızgı dar olanlara bolluk, sıkıntısı olanlarada hayırlı kolaylık nasib eyle YA RABBİ..!
Dualarınız kabul, kandiliniz mübarek olsun.

La Madame Chapeau dedi ki...

Nil merhaba,

Oy için teşekkürler!

Bu sayede tanışmış da olduk :)

Sevgiler,
Banu

ceyt dedi ki...

Nil'im bitanem.ben geldim.sizleri çok özledim.nerelerdesin nasılsın canım benim.bi ses ver.öpüyorum kocaman..

keskinli dedi ki...

Kurban Bayramınız kutlu, yüreğiniz umutlu, umutlarınız atlı, sevdanız kanatlı, mutluluğunuz katlı, sofranız tatlı, mekânınız tahtlı, ömrünüz bahtlı olsun...

saniyesultan dedi ki...

çayın yanında süper olur...ellerine sağlık.....

EZGi :)) dedi ki...

kahveli herşeye bayılan biri olarak en kısa zamanda deneyeceğim ellerine saglık canım

sarımutfak-hande dedi ki...

ımmm kahve tadında yani nefis o zaman ellerine sağlık canım

slide