24 Nisan 2009 Cuma

BALKABAKLI ve ZENCEFİLLİ MUFFİN…..

BALKABAKLI ve ZENCEFİLLİ MUFFİN…..

Öncelikle herkese hayırlı ve uğurlu Cumalar diliyorum…Henüz mevsimi geçmeden balkabağıyla yaptığım ve arşivde bekleyen birkaç tarifimi yayınlamalıyım diye düşündüm.İşte bu muffinler de o tariflerden ilki. 


MALZEMELER :
• 3 yumurta
• 1su bardağı pudra şekeri
• 1 çay bardağı tereyağı (eritilmiş)
• 1 su bardağı süt
• 1 tatlı kaşığı toz zencefil (isteğe bağlı)
• 1 çay kaşığı kabartma tozu
• 2 su bardağı + 2 kaşık un
• 1 kase kadar kabak talısı (önceden kalmıştı )

YAPILIŞI : Klasik muffin hamuruma zencefil ekledim ve kalıplara pay ettikten sonra içlerine birer parça kabak tatlısı koydum ve elimle hafifçe bastırdım ama siz yapmayın çünki benimkiler dibe çöktü  ama tadı ve kabarmasında sorun olmadığını da belirtiyim.Temel ilke önce sıvıları mikserle çırparak ekliyoruz sonra kuru malzemeleri de koyup elimizle homojen bir karışım hazırlayıp kağıt kalıplara pay edip 175 dereceli fırında pişiriyoruz. Zencefil ve balkabağını birlikte kullanma fikri tamamen doğaçlama ortaya çıktı ama birbirlerine çok yakıştılar…

11 yorum:

hunerlieller dedi ki...

muffinler nefis görünüyor.elinize saglık.sevgiler.hayırlı cumalar dilerim.

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Ellerine sağlık. Çok güzel görünüyorlar. Muffin kalıbım olmadığı için yapılanlara imrenerek bakıyorum. Ama en kısa zaman da alıp yapacağım. Sevgiler...

Yaren dedi ki...

Seninde cuman mübarek olsun canim. Muffinler cok güzel görünüyor.Bal kabaklida güzel olmustur mutlaka ,görüntü öyle anlatiyor.Afiyetler olsun .Güzel bir hafta sonu diliyorum,sevgiyle kal.

pembetatlar.blogspot.com dedi ki...

Merhabalar....
Muffinler nefis gözüküyor eminim tadıda çok lezzetlidir ellerinize sağlık.....:))

yesildomates dedi ki...

canım iki hoş lezzet bir arada ellerne sağlık..
öpüyorum..
sevgiler...

keskinli dedi ki...

nilcim enfes olmus kabak tatlisi ile
yapmak hic aklima gelmezdi ellerine saglik sevgiler güzel bir hafta sonu dilerim öptüm

NiNo dedi ki...

mmmm nefis gorunuyolarrrr

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Mafinlerin harika olmuş canım ellerine sağlık...
Sevgiler...

ÖZGÜLÜNTARİFLERİ dedi ki...

ellerine saglik canim nefis gorunuyor.

SEVGİLER.

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

Bayılırım balkabağına muffindede muhteşem olmuştur ellerine sağlık Nilim çoook öpüyorum..

arzumcum.blogspot.com dedi ki...

merhabalarrr.
muffinlerin nefis görünüyor.zencefil ve kabak lezzete lezet katmış.ellerine sağlık canım.


http://arzumcum.blogcu.com/

slide